Janisa Dagdrömmer

Alla inlägg under januari 2010

Av Jannica N - 7 januari 2010 21:17

... fruktansvärt tråkigt.

Ni vet, sådär super tråkigt som man bara har efter att ha haft en massa saker att göra till att sen gå och inte ha något alls att göra.

Men jag försöker att underhålla mig.

Jag kollar på Big Love och spelar spel på King.com.

Tyvärr så räcker det inte, överväger att stänga av datan och sedan läsa min bok och dricka cola, lyssna på radio.

Men jag vet inte.


Jannica

Av Jannica N - 7 januari 2010 17:52

Idag har jag varit som en duracelkanin, som är lite trög startad men ändå.

Jag har skottat, tvättat massa maskiner med tvätt och torkat och vikt tvätt.

Jag lagade mat med, det gick sådär, råkade hälla på ca 1/2 dl grov malen svartpeppar över min kyckling... Men det fixade sig och jag räddade lite mer än hälften.

Hur som helst så är jag nöjd med dagen och känner att jag har fått mycket gjort.

Imorgon så ska jag till tandläkaren och så ska jag kanske förhoppningsvis gå och se The Imaginerium of Doctor Parnassus i stan tillsammans med Tamara.

Vilket påmnner mig om att jag måste ta kontakt med henne också.



Jannica

Av Jannica N - 6 januari 2010 13:43

Varför har ni övergett mig?

Jag känner mig så ensam, ingen tittar ju nästan in här längre.

Var det ett nyårslöfte att sluta läsa det jag skriver?

Jag känner mig så ensam och övergiven....

Eller nej, men jag hoppas att folk kommer tillbaka.


Hur som helst, idag ska jag laga en underbar kyckling wook (och med underbar menar jag vanlig klassisk wook från Findus med lite kryddor och kyckling) och sedan när jag och min syster har ätit denna himmelska mat så ska vi gå på bio, Avatar visas i byn och den ska vi se.


Jannica

Av Jannica N - 6 januari 2010 00:18

  


Är det bara jag som blir kär när jag ser denna bilder? Jag tycker att den är helt underbar!


Jannica

Av Jannica N - 5 januari 2010 14:20

En gullig film om en katt som väldigt gärna vill komma in.



Jannica

Av Jannica N - 5 januari 2010 13:14

för övrigt så är jag sugen på kyckling wook med nudlar idag, men klockan är mycket och jag sov sent.

Så det blir nog pannkakor istället, som redan är gjorda.

Tack mor.


Jannica


Av Jannica N - 4 januari 2010 23:38

Idag har jag åkt skidskor!

Det var super kul och jag ramlade inte en enda gång!

Nu släpper vi det ämnet.


När vi kom hem så kollade vi på det sista Doctor Who avsnittet med Tennant som Doctorn, det var sorgligt, det var bra, det var ett fint farväl värdig en hjälte.

Vi fick även ett smalprov på den nya Doctorn, Alma och Ulrica fördömde honom genast, jag som varit kritisk var desto mer positiv.

Misstolka mig inte, tror inte han klarar av att fylla Tennants skor, det kan nog ingen, men jag tänker ge honom en chans och se vad han gör med våran älskade Doctor.

Jag väntar gärna.


Jannica

Av Jannica N - 4 januari 2010 11:10

Inatt sov jag dåligt, eller ja, lite i alla fall.

Vilket inte är jätte bra för idag så ska jag minsann åka skridskor på Heden med Tamara och Alma.

Det ska bli himla kul och jag har sett fram emot det.

Nu måste jag bara duscha och göra i ordning mig, vilket betyder att jag måste motstå frestelsen att se vad som händer i nästa avsnitt av Big Love, riktig cliff hanger mellan säsongerna!

Nej nu tog avsnittet slut och jag måste gå.


Jannica

Ovido - Quiz & Flashcards