Janisa Dagdrömmer

Alla inlägg under februari 2009

Av Jannica N - 26 februari 2009 23:14

Jag blir alltid...

Och då menar jag a-l-l-t-i-d lika lycklig när jag hittar andra Dr Who (och Tennant) älskande svenskar. 

Det är så ovanligt liksom, eftersom Dr who inte går i Sverige, med undantag av säsong 1 av den nya serien på svt 2,  och serien har svårt att nå ut till oss svenskar.

Men nu har jag hittat en blogg, inte den bästa kanske, eftersom den inte uppdateras lika ofta som jag skulle vilja men det är ok eftersom författaren älskar dr who och speciellt David Tennant.

Och det gör mig alldeles varm innombords.

Trevligt liksom. 


OXOX Jannica

...

Av Jannica N - 25 februari 2009 23:05

Dags att sova nu.

Tror jag, känns som det liksom.

Men sen vet ag att jag inte kommer att S-O-V-A.

Nejdå, jag kommer bara att titta på ännu ett avsnitt av whatever  serie jag tittar på.... och sen ett till.

Men jag kan ju förflytta mig till sängen.

Det är ju ett steg i rätt riktning.

Eller hur?


oxox Jannica


P.S Dead like me är inte lika bra som Veronica Mars... men det funkar.

Bäst är Doctor Who. 

Av Jannica N - 23 februari 2009 11:03

Stoppa pressarna, jag har just tvättat för första gången!

 Just det, ni läste rätt.

Jag har tvättat. 

Av Jannica N - 22 februari 2009 19:47

Idag var jag nere i Tvååker tillsammans med min kära fader.

Varför you may ask?

Jo därför att jag har fått nya tapeter, vilket betyder att mitt rum är i en enda stor röra, så vi fixade det idag.

 Eller ja, vi ställde ut saker på "typ" rätt plats och... ja det var det vi gjorde.

Jag tror nog också att jag ska få en ny box till  min tv, eftersom jag inte kan byta kanal på min.

Det har varit en ganska lugn dag idag, faktiskt.

Helt ok, om man inte räknar med min utskällning på min syster för fem minuter sen.

Alltså helt ok.


OXOX Jannica 

Av Jannica N - 20 februari 2009 14:07

Ett litet tillägg.

Jag lovar... om dem säger den underbara repliken:

-Nobody puts baby in a corner.

Så kommer jag att stämma dem. 

Av Jannica N - 20 februari 2009 13:53

Ok, jag sitter nu och tittar på Dirty Dancing.... 2.

Och jag kan inte hindra mig själv från att hata filmen, Dirty Dancing var bra, den var spännande, den var förbjuden och den kändes sann (på ett orealistiskt sätt), plus att vem vill inte ha en sån sommar romans?

Men Dirty dancing 2?

Den känns som ett tragiskt försök till att uppnå samma lycko känsla som dess föregångare.

Det finns mängder med saker som jag irriterar mig på, massor.

Som till exempel, i filmen besöker dem en klubb, trevligt visst?, men varför sjunger bandet på engelska när filmen utspelas på Cuba?


Det ör en av de MÅNGA saker som jag irriterar mig på, och när jag ändå håller på kan jag ju nämna ett till litet fel som de flesta uppföljare har;

De försöker inte göra en NY film utan en remake av den gamla, kan dem då inte ge den ett nytt namn?

Så istället för Dirty dancing 2, kunde den inte heta "Another Dirty Dancing movie"?, eller "Even more Dirty Dancing".


Skaffa lite ny fantasi.


OXOX Jannica 

Av Jannica N - 19 februari 2009 19:11

Lovet börjar närma sig sitt slut.

Damdamdaaaaaam.

Det firar jag och Alma (som inte har lov) med att gå på barnfilm på bio.

Trevligt var det i alla fall, Russel Brand gjorde hela filmen.

 Gerhart, Gerhart, Gerhart....

Just so you know.

På vägen hem igen fick jag åka gratis.

Och nej, inte för att jag pratar skånska.

 Utan för att busschauffören helt enkelt inte orkade fylla på mitt kort.

Men jag är nöjd i alla fall.


OXOX Jannica 

Av Jannica N - 18 februari 2009 02:58

Klockan är sen och jag kan inte sova.

Detta vet jag eftersom jag försöker med jämna mellanrum.

Och vad gör jag  mellan dessa försök till sömn stunder?

Precis, jag tittar på Veronica Mars, min nya favorit sysselsättning.

Eller ja, sysselsättning som är rätt så roande.

Logan är min favorit.

Just so you know.

Alma, sitter just nu och tittar på avsnitt 2 säsong 3, när hon försöker, jag vet inte vad hon försöker men ca 10 min in i programmet så bär hon blommigt och är omringad av andra blommiga människor.

Jag får panik ångest.


OXOX Jannica


P.S Dem sjunger också!! 

Ovido - Quiz & Flashcards