Janisa Dagdrömmer

Alla inlägg under december 2009

Av Jannica N - 31 december 2009 13:33

Ett litet tips.

Om en bra serie liksom.

Jag gillar den, och den heter Sugar Rush.



Den är förvånads värt oskyldig med tanke på vad den handlar om.


Jannica

Av Jannica N - 31 december 2009 00:30

Jag har en mapp full med vackra hus, vissa sinnesställningar liksom.

Man kanske inte alltid skulle vilja bo där, fast ändå skulle man det, inte alltid men under vissa humör, skulle inte det vara grymt? Bo i olika hus under olika sorters humör.


Här vill jag bo denna veckan:


 

Under fundersamma dagar här.


  

Ett eget bibliotek skulle vara underbart de dagar man inte orkar med egna tankar.


  

Jag vet inte vilket humör här, men visst ser det underbart ut? Kanske när man vill känna sig som en arabisk prinsessa.


  

Här skulle jag vilja bo permanent tror jag, på översta våningen såklart.


Var skulle ni vilja bo?



Jannica

Av Jannica N - 30 december 2009 17:26

Blä, det är enkelt.

Jag är trög i huvudet idag, vill att Tamara ska kontakta mig, eftersom jag är för lat för att ta kontakt själv.

Så, Tamara, Bring it on!


Annars en slapp dag, det fanns säkert saker att göra som jag ignorerade.

Kanske smart, kanske inte.

Hur som helst, det blir ju dag imorgon med.


Jannica

Av Jannica N - 29 december 2009 23:38

Minns ni klänningen jag önskade mig?


Miri  har en som hon matchar så här snyggt, nu vill jag ha den mer!



Jannica


P.S jag vet att julen är över, men jag tackar inte nej om jag skulle råka få den ändå.

Av Jannica N - 28 december 2009 17:17

Underbara färger, fina mönster och otroligt många sticky notes!

Detta gjorde mig glad en isig måndag.



Jannica

Av Jannica N - 28 december 2009 17:07

Nu är det mellan dagar.

Det är en ganska tråkig tid, hittills så har jag enbart sovit och glidit runt här hemma i "socktofflor" som jag fick i julklapp.

Men jag har jobbat framför datan med, eller ja, inte ska man kanske kalla det jobb, men jag har grejat med en sak i alla fall.

Ni får se när den är klar, det är inget märkvärdigt och det är mitt första försök någonsin på det här.


För övrigt så tittar Alma förbi senare idag och för att se på Doctor Who och imorgon blir det nog lite shoppping.

Sedan blir det förhoppningsvis lite skridskoåkning på tisdag.


Jannica   

Av Jannica N - 28 december 2009 03:35

Jag kan inte sova.

Så jag funderar på lite olika saker, bland annat så funderar jag på fascinationen av snö.

Vad är grejen? Jag tittar ut och ser att det regnar, jag suckar över att snön nu troligtvis kommer att försvinna helt.

Plötsligt formas en ny tanke i huvudet på mig:

Varför bryr jag mig?, det är ju bara snö...

Men jag antar att vi har blivit övertalade att det ska vara snö på vintern igenom våra minnen från barndomen och från media, låtar som sjunger om vinterland och vita jular m.m

Men nu när jag tänker efter... så gillar jag nog inte snö, och jag gillar verkligen inte när den blir slask, som sen blir is som sedan ett nytt lager snö täcker.

Regn är bättre, det håller på, ger en härlig känsla och när det är sol så torkar det igen.


Snö är överskattat.


Jannica


P.S Men, snö är även underbart och fiffigt på film, jag antar att snö och regn inte säger samma sak... Snö=härlig familje julstämning, Regn=Dyster, kärlekspars bråk, tappa bort sin katt och kyssas i stämning, ja som i Breakfast at Tiffanys.

Av Jannica N - 27 december 2009 21:24

Igår åt vi upp den sista julmaten, det var lika gott som för två dagar tidigare.

Sen åt vi även en Paradis ask, ställde in GPS:en på realtid och lät den köra ner till Brügge... Tyvärr stannade den vid färjan och kom inte över.


Ifag har jag knappt orkat lyfta på huvudet.

Jag har läst, pratat med Alma om presenter och om sommaren.

Nu snöar det, hoppas den får ligga kvar...


Jannica

Ovido - Quiz & Flashcards