Janisa Dagdrömmer

Alla inlägg under juni 2009

Av Jannica N - 18 juni 2009 22:19

Nu är jag i SVerige igen, stannar länge nu, även om jag inte är hemma länge.

Men livet leker bara lite krångel på vägen.

Men vad vore mitt liv utan onödigt krångel?


Jag tänkte ta och skriva om mina dagar och lägga upp som här.

Så jag antar att dom dyker upp relativt (förhoppningsvis) snart.


OXOX Jannica 

Av Jannica N - 9 juni 2009 22:39

Idag var det min sista dag i Tvååker för det här läsåret.

Vi hade bordsdekoration (läs= städade och fikade) och "Munkadag" (läs= tråkig ute dag med lekar och samarbete) och efter skolan städade jag (läs= dammade) och åt tacos med Erika, Lina, Ida och Ronja.

Det var kul, fast dom dissade mig för att jag tog så lite, men dom borde varit nöjda, mer till dom liksom. 


Men nu är det i alla fall slut för den här gången, sista versen i alla fall. Sorgligt men skönt.

Imorrn tar jag tåget hem jätte tidigt. Bussen här ifrån går 6.15, jag kommer att väcka Erika vid 6, hon ska få min nyckel.


Nu ska jag fixa det sista på rummet, packa ner handväskan och datan och sova.

Jag gillar att sova.


OXOX Jannica 

Av Jannica N - 2 juni 2009 19:15

Nu ska jag lära er hur man gör en huvudkudde av en "bag in box".

Har ni en bag in box?

Bra


Steg 1:

Drick upp din bag in box


Steg 2:

Ta ut påsen ur lådan och töm den på de sista dropparna


Steg 3:

Blås in luft genom öppningen tills påsen är fylld.


Steg 4:

Färdig, sov gott.


OXOX Jannica 

Av Jannica N - 2 juni 2009 12:08

Idag har vi gjort "midsommar/nationaldags" kransar.

Kul, men jag är tråkig och trött så jag uppskattade det inte överdrivet mycket.

Efter som jag är så trött idag så önskar jag nästan att vi hade fler teoretiska lektioner...


Men nu har vi lunch (vi fick rabarberpaj idag *lycka*) så jag sitter i datasalen och har allmänt kul/tråkigt/slött.

Gick in på Deviantart och sökte på "dr who the master" och hittade den här grymma bilden.

Love it, men ändå lite fel, typ.

Av Jannica N - 1 juni 2009 20:01

Det är rumsstädning denna veckan på elevhemmet.

Jobbigt, har inte energi att börja, det är helt enkelt för varmt.


OXOX Jannica 

Av Jannica N - 1 juni 2009 02:13

Jag kan inte sova... (tell me something I don't know)

Så jag roar mig med att städa mitt rum... (något jag brukar göra)

Ulrica lånade min mask i veckan så den låg under några papper, jag passade på att ta en liten snapshot på den.


OXOX Jannica;

Put your game face on

Ovido - Quiz & Flashcards