Janisa Dagdrömmer

Alla inlägg under januari 2010

Av Jannica N - 22 januari 2010 23:25

Nu är jag ledsen.

Jag har hittat en hemsida där man kan chatta med en slumpad främling.

Och visst, ofta är det många som vill ha ens msn och... ja, ni vet.

Men dom kan man ju bara stänga ner och så försöka igen.

Och idag, eller ikväll så pratade jag med en kille från England som hette Andy och vi hade kul, bara småprat för att ha något att göra.

När vi satt och pratade om resor, Lost in Translation, "knackebrod" och the burning goat (gävle Julbock) så krånglar mitt internet och byter sida, eller backar i historiken.

Vilket betyder att jag aldrig mer kommer prata med honom.

Vilket är ok, eftersom det inte var tanken, men vi hade ju kul ändå och jag hade kunnat prata mer.

Så nu är jag ledsen över att det avbryts och att jag dessutom framstod som någon som bara dissade utan att säga hejdå.

Andy, om du av någon minimal chans hittar detta inlägget, lär dig svenska så ska du veta att det inte var meningen och jag hoppas du får se på hur dom bränner Gävle julbock. Och jag menade inte att bara försvinna, Hejdå.


Jannica

Av Jannica N - 22 januari 2010 19:55

Jag har inga kläder att ha närsta helg.

Och det är kris faktiskt.

Måste hitta något denna helgen, bara måste.


Jannica

OK.

Av Jannica N - 21 januari 2010 19:06

Ok, så Tamara tyckte att det var JAG som var dum och överreagerade och inte killens fel, angående inlägget nedan.

Så jag rättar mig.

Jag hade kunnat förstå hans kommentar OM det var en av de andra två episoderna ELLER i slutet av den första, jag menar hallå..? Det var i början av hela äventyret, dom pratade liksom om Ben Kenobi, han var ju helt klart inte på väg att bli få handen avkapad...


Jannica

Av Jannica N - 21 januari 2010 18:42

Jag går ut i köket för att hämta en mycket näringsrik middag bestående av vaniljyoghurt, russin och special K och hör att på andra sidan köket tittar dom på Star Wars Episod IV, Detta märker man eftersom att man hör hur C3PO och R2D2 precis blir köpta av Luke.

Sedan hör jag någon fråga "Han har inte blivit av med handen än vah?"

Och jag bara fryser till och tänker "IDIOT, det är ju episod IV!!!!!!!!" (med många utropstecken).

Tänker med en gång att jag måste säga till Ulrica om denna otroligt korkade kommentar, men medan jag gjorde klart min mat så tänkte jag, "Vad är pinsamast, att inte veta vilken Star Wars film är vilken, eller bli verkligt arg av att någon inte kan det?"

You Tell me, men jag tyckte i alla fall att han var korkad, eftersom Luke uppenbarligen inte hade träffat Obi-Wan än och därför inte kunnat träffa Darth och fått sin hand avkapad, han bor ju på en gård...

Väldigt irriterande.


    

Men sen såg jag ju ut såhär i skolan idag med...

Star Wars for the Win!


Jannica

Av Jannica N - 21 januari 2010 18:07

Nu vill jag ta tillfälle i akt att säga Grattis till Erika som får åka till Ryssland med skolan.

Sen att jag är sjukt avundsjuk på henne eftersom jag också ville åka, det är en annan sak.

I alla fall, jag hoppas att resan verkligen blir av, skolan är inte alltid bäst på att göra saker dom säger att man kan få göra, och så hoppas jag att den andra resenären blir sjuk så jag får åka istället.

Grattis i alla fall!


  


Janisa

Av Jannica N - 21 januari 2010 15:16


Hittade den här bilden på Elsies blogg.

Och jag vill ha en sån SÅHÄR mycket.

Så om någon vänlig själ vill göra en åt mig så är den välkommen, annars får jag väl be min mormor om hjälp, hon är så otroligt bra på sånt.    

Och till er som inte vet vad bilden föreställer så kan jag ju förklara:

Det är en kopia från Holly Golightlys mask i Breakfast at Tiffanys, och om ni inte har sett den så tycker jag verkligen att det är dags nu.


Jannica

Av Jannica N - 20 januari 2010 11:00

Sitter i skolan nu as we speak, write.

Jag har engelska och det är väldigt tråkigt, vi jobbar med Shakespear, jag jobbar med pjäsen The Tempest. Jag ligger efter just nu, men var inte oroliga jag kommer säkert bli klar i tid.


Hur som helst så underhåller jag mig med att titta på viedos på Youtube.

Just nu är det Doctor Who, som så många andra gånger. Och jag bara känner att jag måste titta på ett Rose avsnitt när jag kommer hem. Men eftersom jag inte har säsong 2 (för självklart vill jag ju ha Tennant som Doctor) så blir det nog finalen i säsong fyra istället.


Men jag tänkte dela med mig av en video med en låt som verkar vara gjord för Rose och Doctorn, eller mest Rose och hennes förhållande med Doctorn.

Jag tycker ni ska titta, för även om ni inte gillar Doctor Who eller vet vad det är så är det en fin låt.



Jannica

Av Jannica N - 19 januari 2010 22:36

att jag ska tacka för mig, känner mig väldigt trött efter en lång dag.

Så nu ska jag nog lyssna på Butterflies och läsa Liftarens Guide till Galaxen innan jag somnar för kvällen.

Hoppas ni sover gott.


Jannica

Ovido - Quiz & Flashcards