Janisa Dagdrömmer

Alla inlägg under augusti 2009

Av Jannica N - 13 augusti 2009 17:10

Detta är sista inlägget här på Bloggagratis.se.

Jag har nu öppnat upp bloggen oxoxjannica.blogspot.com 

Nu skulle jag ha lagt upp en länk, men eftersom denna bloggen inte vill samma sak som mig så får ni istället klippa och klistra själva.


Jag hoppas ni följer med mig.


OXOX Jannica 

Av Jannica N - 11 augusti 2009 01:12

Jag gillar film, as we all know.

Och jag älskar att hitta misstag dom har gjort som när en död Uru-kai lyfter på huvudet och man hör får i bakgrunden i sagan om ringen, men... 

Men efter att ha läst om alla fel som görs i storfilmer på aftonbladet, att det finns folk som räknar varenda lilla skugga från kamerorna och hur hår har ändrats från ena vinkeln till den andra, då...

Då blir jag bara trött, verkligt trött, visst, vad kul det var att man kunde se kameran långt bort i fjärran återspeglas i något blankt.

Men så länge man måste titta på filmen i slow-motion så tycker inte jag att fel riktigt ska räknas.

Visst man kan skratta lite gott åt det, men att leta igenom en film bara för att visa att den inte är så bra för att den har så och så många fel.

Det får man nog bara göra om man har gjort en egen film.


OXOX Jannica;

Fast har ni sett flygplanet i Troja? 

Av Jannica N - 10 augusti 2009 19:18

Har precis tittat på "The Breakfast Club", dagen har varit full av filmer som till exempel "Love in the afternoon", "How to steal a million" och "Paris when it sizzles".

Nu ska jag fortsätta min film kavalkad med "Roman holiday" och "Young people f#cking"

Men först, lite produktivt arbete som t.ex städa.


Kommer snart att byta adress på bloggen hoppas ni följer med.


OXOX Jannica 

Av Jannica N - 8 augusti 2009 17:59

Nu har jag varit lat och allmänt inaktiv igen.

Men det finns en orsak, jag tänker flytta över bloggen till en ny adress snart.

Snart som sagt, eller ja, när jag har lust och ork att göra det, vilket betyder... om en lång tid. 


OXOX Jannica 

Av Jannica N - 3 augusti 2009 14:24

Det regnar ute, mamma väckte mig imorse och gav mig uppgifter så jag sitter här nu och försöker komma ihåg vad hon sa, det är inte lätt då jag inte riktigt var vid medvetande när hon gav mig uppgifterna.

Men jag har i alla fall räknat ut att det var något om tvätt, baka och sopor.

Jag antar att jag kommer ihåg snart, förhoppningsvis.


OXOX Jannica 

Av Jannica N - 2 augusti 2009 18:32

Idag när jag kom till Baloo så väntade det ett rosa packet med silvriga snören på mig.

I det låg en väl väntad bok som Alma hade varit underbar och skaffat åt mig, Jag kan inte lägga den ifrån mig så den och "No Blue Sky" får hålla mig sällskap nu under kvällen, då jag passar på att ta det lugnt, väldigt lugnt.


Jag har upptäckt att mitt huvud fungerar bättre när "The Thorns" sjunger i bakgrunden.


OXOX Jannica

Av Jannica N - 2 augusti 2009 15:23

Sitter i Baloo, det står en kall cola brevid mig (lyx) och Alma sitter och tjatar om matte mitt emot.

Ska snart hoppa upp på moppen och köra de kanske tvåhundra meterna till affären för att köpa något gott till kvällen.


Gårdagen var väldigt trevlig, vi satt utanför Ullevi och lyssnade på U2 och njöt, när klockan blev lagom gick vi mot bussenoch väntade där och tur ar det annars hade vi nog inte fått plats.

Toppen kväll vem betalar när man kan ha minst lika trevligt gratis.


OXOX Jannica

Ovido - Quiz & Flashcards