Janisa Dagdrömmer

Alla inlägg under januari 2010

Av Jannica N - 31 januari 2010 21:45

Här vill jag bo just nu.



Ett hus som påminner om ett gammal slott som man kan fylla med underbara böcker fulla av spännande äventyr och mysterier och bristande hjärtan


 

När alla andra ställen verkar för stora så skulle det vara underbart att bli liten och kunna bo i ett dockhus.


 


Om jag någonsin skulle bli skeppsbruten så önskar jag att jag skulle kunna bygga mig ett sånt här hus.


Jannica 

Av Jannica N - 31 januari 2010 19:21

Idag har jag bara tittat på film.

Eller ja, jag har ätit lite glass, pratat i telefon ett tag och ätit special k med banan och vaniljyoghurt.

Men största delen av dagen har jag kollat på film.

Det började med Notting Hill.

Sen blev Ciderhus reglerna.

Efter det några avsnitt av Vänner.

Därefter så tittade jag på My Sisters Keeper.

Nu kollar jag på Vänner igen.


Frågan är vad jag ska kolla på nu, det kan bli Garden State, Edward Scissorhands eller kanske en Audrey Hepburn film.

Vi får se hur det blir.


Jannica


P.S Känner starkt för att se på Love in the Afternoon, en typisk Jannica film.

Av Jannica N - 31 januari 2010 01:32

Tänkte bara säga att jag är nökd med kvällen!

Den kunde varit mycket bättre men den var definitivt inte misslyckad.

Tack Erika och Lina, ni är helt fantastiska!


Jannica

Av Jannica N - 30 januari 2010 13:22

Ikväll så blir det otroligt kul och jag och Hv plus resten av skogsfolket är taggade!

Har precis duschat och fixat naglarna, detta kommer bli en grym natt!


Jannica

Av Jannica N - 30 januari 2010 09:00

Ibland känns det som om någon försöker säga mig något.

  

Men jag vet inte vad.


Jannica

Av Jannica N - 29 januari 2010 21:07

Det finns två bloggar som gör dagens outfit intressanta, först är det Caitlin Quiet som är en underbart duktig illustratör

 


Och sen är det Nootbook doodles som jag också tycker är underbar och jag tittar in varje dag.

  


Tyckte bara att ni borde få veta.


Jannica

Av Jannica N - 28 januari 2010 18:44

Så var min städvecka klar.

Tyvärr så verkar det att efter tre veckor så har mitt hus återigen helt glömt hur man diskar efter sig.

Det är synd, för det var trevligt att ha det rent och dessutom slippa diska andras disk på torsdagarna.

Jaja, nu ska jag inte städa mer denna terminen, utom när man ska städa rummen och när alla städar innan loven.

Men det är inte så farligt.


Nu ska jag dricka cola och äta vindruvor, kanske titta på film eller läsa en bok.

Vem vet?


Jannica

Av Jannica N - 28 januari 2010 15:33

Slutade tidigt idag, så jag sitter på rummet och tittar på Glee och äter Marianne karameller som är oerhört gott

Annars har jag inget mer att säga, jag hade min rosa kofta med rosor på mig idag och jag är lika trött som alltid, men rätt så nöjd.


Jannica

Ovido - Quiz & Flashcards