Janisa Dagdrömmer

Alla inlägg under januari 2010

Av Jannica N - 14 januari 2010 19:04

Insåg just att jag skrev "^^" i det förra inlägget, jag som hatar att använda olika tecken i mina inlägg och när folk gör det i andra bloggar.


Jannica

Av Jannica N - 14 januari 2010 19:01

Idag har jag upptäckt att huset har blivit hundra gånger bättre denna veckan.

Så det var inte jobbigt med städvecka.

Men trotts allt så är det ändå härligare att inte behöva städa.


Idag har jag gjort klart min dropp formade brudbukett i röda och vita rosor.

Jag blev nöjd ^^ Som attan.

Nej inte som attan men lagom inte missnöjd nöjd, om ni fattar.

Jag tänkte ta och slänga upp en bild åt er snart, när jag orkat lägga in den i datan.


Jannica

Av Jannica N - 12 januari 2010 20:29

Idag har jag lagat mat i käket i mitt hus.

Det var längesen det hända kan jag lova, eftersom det har varit så otroligt grisigt där hela förra terminen.

Men igår hade vi husmöte om det och det verkar ha funkat för det är rätt så rent nu. Dom kan fortfarande inte diska ordentligt, men vad gör det? Jag har egna saker, i alla fall en del.


Idag hade vi en lång föreläsning och sedan tipspromenad på idrotten, jag och Erika hade alla rätt, självklart.

Sedan hade vi florist där vi planerade och gjorde en lindad kransstomme.


Nu sitter jag på mitt rum och tittar på Skins och äter muffins.

Jag har håret i såna där bollar som ska göra det lockigt, okej, jag har bara fyra stycken nära ansiktet men jag äger bara fem och vill testa innan jag köper mer. Känns som en bra ide.


Jannica

Av Jannica N - 11 januari 2010 19:18

Tog precis ut en otroligt illa luktande soppåse och om någon minut ska jag diska en sopbehållare, och detta är första dagen tillbaka... men jag hoppas att det blir bättre med städningen nu...


Jannica

Av Jannica N - 11 januari 2010 18:42

Vi har precis haft husmöte.

Jag fryser och är hungrig.

Mitt öga gör ont och det är så kallt ute så att huden blir som frasigt papper.

Men det gör inget.

Inget alls faktiskt.

Tittar på en film som jag bara skaffade fram för att Zooey Deschanel stod i rollistan, den är ok men jag har definitivt sett bättre på sista tiden. För övrigt är det Almost Famous. Har inte bestämt mig om den är sevärd än, men jag tror det.

Jag ska ge Niklas en chans att diska innan jag går ut och fixar en tallrik med flingor och vaniljyoghurt, kanske med russin, eller bannan.


 

Jag tror jag just slog världsrekord i mest ointressant fakta, men ingen tvingar ju er läsa, och jag tycker jag är intressant, ibland.


Jannica 

Av Jannica N - 10 januari 2010 21:55

Jag har varit lat.

Men det är tillåtet. Faktiskt.

Imorgon återvänder jag till Tvååker, skulle åkt idag, men mamma sa att hon kunde köra mig imorrn och det låter ju väldigt bra faktiskt.

Jag har för övrigt räknat ut ett nyårslöfte. Det är:

När jag åker till Tvååker så ska det vara städat på mitt rum.

Som det ser ut nu, så kommer jag nog att misslyckas med en gång, för här är stökigt.

Jag har även inte packat.

Det är inte bra.


Jannica

Av Jannica N - 8 januari 2010 22:15

Jag hittade helt underbara bilder helt i min smak på We<3it som sedan visade mig vägen hit.


      

Det klassiska, det skira det oskarpa. Detta är helt underbart enligt mig.


Jannica

Av Jannica N - 7 januari 2010 21:51

 

Jag har ju glömt berätta om mina färgglada naglar! (Botten är nådd när det gäller onödig information)

Min tumme är lila.

Mitt pekfinger är blått.

Mitt långfinger är ljust grönt.

Mitt ringfinger är mörkt grönt.

Och mitt lillfinger är djupt rött.

Om ni frågar mig så är det himla tjusigt.


Jannica


P.S ser ni hur uttråkade mina ögon ser ut? 

Ovido - Quiz & Flashcards