Janisa Dagdrömmer

Alla inlägg under december 2009

Av Jannica N - 10 december 2009 13:20

Jag blir så fruktansvärt otroligt förbannad på mitt hus!

Dom är svin, på riktigt, fast svin är nog renligare...

Det är alltid, alltid, a-l-l-t-i-d smutsig disk i diskhon.

Det är alltid kladdigt på borden och bänkarna

Det är alltid skräp över allt.

Det är alltid äckligt.


Idag rann det över för mig, jag gick ut för att göra en macka... när jag öppnade mitt smör paket hade dom tagit av mig... och tagit mycket.

Dessutom saknades det av mitt pålägg.

Men den som stör mig mest är att det ser ännu svinigare ut efter det att dom tog mitt smör, dom hade nämligen lämnat smörkniv, brödkanter kvar på bänken efter sig.

De j*vlarna!


Jag blev så arg, över allt, över att jag har behövt leva med det i ett halvår, över att det aldrig är rent, över att dom tog min mat, över oväsendet dom för 24/7.

Jag blev så arg att jag började gråta av ren frustration.


Jävla svin är dom och det måste fixas!

Jannica

Av Jannica N - 10 december 2009 11:00

Jag har blont hår, som jag har slingat ännu lite blondare, bara för att.

I alla fall, jag har även lugg, något jag gillar.


Men nu är det så här att jag funderar på att färga håret brunt...

En ganska djup brun färg.


Men jag har sjuk beslutsångest... Eftersom om det inte blir bra så tar det ju ett tag att fixa till.

Och det vore ju tråkigt att förstöra det nu när det fixat till sig efter den kort håriga perioden....


Ja livet är hårt.

Jag är tacksam för kommentarer.


Jannica


P.S Nej det blir ingen bild... för jag har ingen.

Av Jannica N - 9 december 2009 22:32

Jag kan nästan alla botaniska namn

Lalallalalaalaalaaaa

Nu tittar jag på ett Merlin avsnitt, väntar på att mitt hår ska torka en aning till.

När Merlin är slut om ca 15 minuter så ska jag förflyta mig från soffan där jag halv ligger till sängen, där jag ska läsa min bok lite.

Så från halv liggande i soffa till halv liggande i sängen med andra ord.


Godnatt!


Jannica

Av Jannica N - 9 december 2009 21:26

Idag är jag trött som en bäver.

Om man nu kan vara det vill säga, jag gillar att jämföra saker med bävrar, det är fina djur.

Jag gillar ökenrävar med... bara så ni vet.


I alla fall.

Idag hade vi nationella i matte, det gick... På något sett, sen om det var bra eller inte...

Sedan fick jag bra nyheter på engelskan.


Jag har även varit duktig och pluggat botaniska namn med och jag kom precis hem efter att ha ätit tacos med Erika.

Jag vill ha mer...


Jannica.



P.S Tycker ni inte att jag missbrukade "..." idag?

Av Jannica N - 8 december 2009 16:56

Jag är dålig på att blogga regelbundet... Men det är inte kul när man aldrig har något vettigt att dela med sig utav.

Men vi försöker ett tag till.

Denna veckan är det städning.

Jag har alltså städat idag, eller ja, sköljt av golvet i badrummet och putsat fönstren, sen var jag klar.

Skönt det.

Övrig intressant fakta om mitt liv just nu:

Jag ska äta taccos med Erika om ca 1 timma.

Jag missbrukar Charliesocoollike videos på youtube.

Min pekfinger nagel på högerhanden är löjligt sne.


Okej, kanske inte jätte intressant men kanske hittar ni något som just ni tycker är intressant. Det är ju svårt att inte göra det.


Jannica

Aj.

Av Jannica N - 7 december 2009 18:23

Denna veckan är det rumsstädning här på elevhemmen (döda mig nu) och jag städar lite idag med. To soften the blow.

Men i alla fall.

Nu är jag yr, lite vimmelkantig när jag när reser mig upp eller allmänt lyfter på huvudet.

Detta gör att det är jobbigare att städa, måste ju ta vilopauser med jämna mellanrum. (hela tiden typ.)

Har precis plockat undan alla saker, kläder och papper, satt upp en plansch och nu ska jag dammsuga, sen tänkte jag ta badrummet.

Det går framåt om än långsamt.

Frukost imorrn, jum.


Jannica

Av Jannica N - 7 december 2009 17:18

Idag är det måndag.

Det innebär att jag tog mig till Tvååker via tåg och att jag är löjligt trött.

Vi fick sluta tidigare idag på grund utav att engelskan var inställd, typiskt Anna-Lena, så jag och Erika gick och tränade, riktigt skönt, men kunde inte göra några sit-ups, gjorde för j****a ont i svanskotan.

Sedan stack vi hem och duschade och efter det cyklade vi till affären.

Nu har jag i alla fall ätit middag, lite choklad med, jag är lite seg... MEN ska vara lite extra duktig och städa och plugga med.

It's a busy week.


Jannica

Av Jannica N - 6 december 2009 20:31

Fredag+Lördag+Söndag=Helg

Helg=Ledig

Ledig=Lat Jannica

Lat Jannica=Oaktiv blogg.


Ja det är så det funkar.

Men en kort sammanfattning kan jag bjuda på:


Fredag:

Försover mig, missar frukosten, lyckas med Svenska redovisningen, gör begravnings buketter, köper en blå hyacint, halvsover på matten, åker hem med buss och tåg, köper en grillad korv på pressbyrån, glider runt hemma och gör så lite som möjligt, äter Kina mat och till sist... tittar på tv och sen går jag och lägger mig.


Lördag:

Vaknar med ett ryck, hoppar snabbt in i duschen, möter upp Tamara, tar bussen till Göteborg, tittar efter julklappar, köper en kjol, köper en vit överdel, fryser, åker hem, fryser, äter kyckling tallrik på Napoli, hyr Amelie från Montmarte, äter rosa godis, vinner över Tamara i Mario Cart, följer Tamara en bit hem, sover.


Söndag:

Vaknar, äter frukost, somnar om, mamma blir arg, vaknar snabbt, gör diverse hushållssysslor, sitter framför datan, handlar, äter middag, gör dörrkransar, samtalar med familjen, fikar och nu är jag här....


Jannica

Ovido - Quiz & Flashcards