Janisa Dagdrömmer

Alla inlägg den 17 december 2009

Av Jannica N - 17 december 2009 19:34

Idag har jag julmys med mig själv på rummet.

Det är skönt, är trött i huvudet och man märker hur nära lovet man är nu.

I alla fall, julmys var det.

Jag sitter på mitt rum, tittar på A Beautiful Mind, tack för lånet Ulrica, äter lussekatter, dricker cola (har ingen julmust) har tända ljus och en hyacint på bordet och så har jag tagit fram en muffin ur frysen.

Just det, jag har ju clementiner också, två kvar.


Det är mycket mat, jag vet, men innan när jag skulle äta yoghurt så var det så lite kvar så jag blev inte mätt.


Jannica

Av Jannica N - 17 december 2009 13:15

Vi fick sluta tidigt idag, ja idag igen.

Först hade vi matte, som jag fick lysande nyheter på, men dom kunde varit bättre fast jag är fortfarande nöjd, Grattis till Erika föresten som fick det betyget hon tvivlat på men vi andra helt säkra på att hon skulle få.

Sedan var det städning i florist, jag och Sofia blev klara sist, men våran var även drygast och vi fick ju hjälp på slutet.

Sen jullunch i skolan, gott är det.

Snart ska jag traska över till Hus 30 och titta på film med Erika och Lina.


Jannica

Av Jannica N - 17 december 2009 13:00

Jag gillar fjärilar.

Det är vackert.

 


Därför uppskattar jag mina hårspännen


Jannica

Av Jannica N - 17 december 2009 12:00

Ja, här kommer lite saker jag hoppas händer under 2010.

Nu kommer jag vara väldigt egoistisk, men det brukar jag ju vara.


Here goes:

*Jag färgar håret mörkare och upptäcker att jag gillar det = inte förstör mitt hår.

*Jag blir plötsligt rik och kan förnya min garderob med massa fina klänningar, kjolar och stickade koftor.

*Jag får åka med till Ryssland med svenskan och får se hur vackert det är där.

*skolan inser att det finns inget mer man kan lära mig eftersom jag redan kan allt och jag får sluta tidigt.

*En systemkamera finner sin väg helt magiskt till mig.


Sen kan jag inte komma på fler fina saker jag vill just nu.

Men man vet aldrig, det kan ju komma en fortsättning när jag samlat tankarna mer.


Jannica

Ovido - Quiz & Flashcards