Janisa Dagdrömmer

Alla inlägg den 16 december 2009

Av Jannica N - 16 december 2009 22:13

Planer inför resten av kvällen, men tänk också att klockan är kvart över 10 så jag kanske inte hinner med allt.


1.Skriva Rysslands ansökan.

2. Ta en dusch.

3. Läsa min  nya bok som ajg köpte för 25 kr när vi var i Göteborg med klassen.   


Jannica

Av Jannica N - 16 december 2009 21:58

Igår tittade jag på "Boys on the side".

Bara så du vet, du borde se den.


Jannica

Av Jannica N - 16 december 2009 21:32

Dagen var helt ok.

Engelska B gick fort, för det var ganska enkelt, vi pratade om böcker, det gick bra.

Sedan slutade vi, eftermiddagen var liksom inställd, så jag följde med Erika ner till floristen för att göra julgrupper åt hennes pappa.

Jag var med som trevligt sällskap, lite som en radio, sjöng gjorde jag också och delade med mig av visdomsord.

Sedan drog vi hem.

Jag städade lite, madrassen låg halvvägs ner på golvet och det var lite påsar annan skit utspritt igenom lägenheten.

Sedan somnade jag i soffan, upptäckte att hela vänstra sidan gjorde ont, som ett stort blåmärke.

Vaknade, grejade framför datan, cyklade till Steakhouse, världens kallaste cykeltur, köpte kebabtallrik som åts med välbehag.

Sedan har jag städat mitt på husstädningen, förväntar mig inte att någon annan i huset gör det med, för det vore något annorlunda.

Nu är jag här, borde skriva en sak till svenskan, borde mycket.


Jannica

Av Jannica N - 16 december 2009 01:45

Innan tvingade jag mig själv att vara vaken och läsa ut en bok för skolan och skriva ner lite saker, nu är jag vaken av ren idioti.

Som det snart ska ändras på.

I alla fall så har dagen varit bra, nationella matte på morgonen som det i varje fall känns som om det gick bra på.

Sen en seg dag med lagom svårighetsgrad på floristen, lagom när hjärnan jobbat på full kapacitet under provet.

Sen hem med massa blommor, ok inte massa men det var jobbigt.

Titta på en underbar film, men ändå lyckas ha lite tråkigt.

Dra till skolan för att se på Julspex, som i ärlighetens namn inte var mer än medelmåtta.

Tillbaka hem och äta.

Titta klart på filmen, gråter av slutet, väntar en kvart och kollar på nätet, kollar på slutet igen, gråter igen.

Sedan har jag läst.

Och nu är jag klar.

Och nu...

Nu ska jag sova.


Jannica

Ovido - Quiz & Flashcards