Janisa Dagdrömmer

Alla inlägg den 10 december 2009

Av Jannica N - 10 december 2009 19:00

Ja, idag har jag ju varit lagom nöjd med hur mina huskamrater beter sig.

Så jag kollar på bilder på fina hus och tänker på hur det skulle vara att bo där istället.

 

   


 


  

Bild 1,2,3,4


Men nog om det, man kan ju inte vara sur för alltid och jag ska ju dessutom prata med fritids om det.


Annars har väl dagen varit på sin höjd ok.

Vi fick tillbaka våra prov, det var ok, vi hade florist, det var ok.

Jag kom hem, fick ett sammanbrott men även det kan vara ok.

Sen satt jag och gjorde inget, och ändå massa.

Nu ska jag skriva klart detta sen ska jag läsa min bok av Ben Elton som handlar om reality serier och hur man kan kontrollera sin publik lätt, eller ja, den är ju påhittad men det är väl huvud poängen.


imorgon blir det skola tidigt eftersom det är Lucia, inte på riktigt men i Tvååker är det det i alla fall. Sen efter det ska vi ha pepparkaks auktion. vilket innebär att folk har bakat pepparkakshus och sedan auktioneras dom ut i skolan (allt köps för löjligt höga eller långa summor) och pengarna går till välgörenhet.

Sen en lång dag i skolan och efter det hem.

Skönt med helg.

Snart lov,

!0 dagar kvar till Eddie Izzard.


Jannica

Av Jannica N - 10 december 2009 13:20

Jag blir så fruktansvärt otroligt förbannad på mitt hus!

Dom är svin, på riktigt, fast svin är nog renligare...

Det är alltid, alltid, a-l-l-t-i-d smutsig disk i diskhon.

Det är alltid kladdigt på borden och bänkarna

Det är alltid skräp över allt.

Det är alltid äckligt.


Idag rann det över för mig, jag gick ut för att göra en macka... när jag öppnade mitt smör paket hade dom tagit av mig... och tagit mycket.

Dessutom saknades det av mitt pålägg.

Men den som stör mig mest är att det ser ännu svinigare ut efter det att dom tog mitt smör, dom hade nämligen lämnat smörkniv, brödkanter kvar på bänken efter sig.

De j*vlarna!


Jag blev så arg, över allt, över att jag har behövt leva med det i ett halvår, över att det aldrig är rent, över att dom tog min mat, över oväsendet dom för 24/7.

Jag blev så arg att jag började gråta av ren frustration.


Jävla svin är dom och det måste fixas!

Jannica

Av Jannica N - 10 december 2009 11:00

Jag har blont hår, som jag har slingat ännu lite blondare, bara för att.

I alla fall, jag har även lugg, något jag gillar.


Men nu är det så här att jag funderar på att färga håret brunt...

En ganska djup brun färg.


Men jag har sjuk beslutsångest... Eftersom om det inte blir bra så tar det ju ett tag att fixa till.

Och det vore ju tråkigt att förstöra det nu när det fixat till sig efter den kort håriga perioden....


Ja livet är hårt.

Jag är tacksam för kommentarer.


Jannica


P.S Nej det blir ingen bild... för jag har ingen.

Ovido - Quiz & Flashcards