Janisa Dagdrömmer

Alla inlägg under november 2009

Av Jannica N - 21 november 2009 22:35

Jag måste lägga i nya lakan... men jag orkar inte, det är ett problem, för jag har redan tagit ut de gamla.

Men det löser sig.

Just nu tittar jag på The Neverending Story.

Jag har inte sett mycket, har aldrig sett den innan men jag älskar den redan.


Godnatt.

Jannica


P.S Det blev röda naglar, Rouge Profond, Deep Red.

Av Jannica N - 21 november 2009 20:46

Jag gillar en reklam.

Det går inte på tv så ofta längre.. men såg den i alla fall innan idag.

Det är den där en mamma öppnar en kylskåpsdörr och fågel sitter där inne och sjunger, hon stänger dörren igen.

-Vad var det det där?

-Det var en smörsångare....

Tystnad.


Den tycker jag är oerhört rolig, blir glad varje gång, jämt.

Vet inte vad den gör reklam för....

Vet ni?


Jannica

Av Jannica N - 21 november 2009 17:20

Jag måste nu byta nagellack.

Mitt lila är slitet och en del naglar är bara halva, inte så otroligt vackert.

Så, frågan är nu... vilken färg?

Lila?

Svart?

Mörkt rött?

Ljust rött?

Rosa?

Blått?

Grönt?

Randigt?

Med prickar?


Det är svårt, men rött ligger nog i topp.


Jannica  

Av Jannica N - 21 november 2009 16:35

Jag blir ovanligt frånvarande varje helg... 

Men det finns en orsak, jag packar nämligen ner min dator och åker hem, sen så bryr jag mig inte om att plocka fram den innan jag ska sova, då kollar jag mina bloggar som jag följer och facebook.

Energin för ett inlägg infinner sig inte alltid.

Och den brukar ligga nere på helgen i största allmänhet.


Igår tittade jag på det nya Dr Who avsnittet, och det var värt att vänta på och spännande på ett väldigt obehagligt sätt. Ett av de mörkaste hittills.

Idag vet jag inte vad som händer, troligtvis inget. Men det gör inget.

Imorrn ska jag och Tamara ta oss in till Göteborg och titta på 500 days of summer för en andra gång. Det kommer bli kanon.


Jannica

Av Jannica N - 19 november 2009 22:26

06.45

Vaknar och somnar om igen


07.30

Går upp, stressar runt och känner mig ambitiös över att jag gör flätor


08.15

Äter frukost med Erika och Lina på skolan, gott


09.40

Skolan börjar med matte, har en uppgift som påminner om Lyxfällan, minus resan på slutet.


10.45 

Går ner till floristen och börjar jobba direkt på min bukett med rede, inspirerad av ett porträtt föreställande Claire Wikholm.


11.50

Får veta att jag inte ska på utlands APU, antiklimax.

Grattis Karin och Linnea!


12.40

Går och äter pizzasallad (alla andra ärtsoppa) och pannkakor med sylt, mums


13.10

Stressar jätte mycket tillsammans med Caroline och Sofie för att bli klara med matten, samma som i morse.

Alla andra går hem.


13.40

Vi ger upp och jag beger mig hem.


13.45

Hämtar färglada muffins hos Erika, pluggar engelsk grammatik och städar ett äckligt elevhem dessutom blandar jag saft, leker med stearinljus och tittar på nästan alla avsnitt av Black Books.


22.30

Skriver blogg inlägg.


22.40

Tittar på Jekyll


  

Godnatt!

Jannica


P.s Ögat har läkt! Hurra!

Av Jannica N - 18 november 2009 18:20

Idag har jag ätit makaroner!

Äntligen liksom, det var bara  gott!

Nu släpper vi det.


Dagen har varit fylld av engelska och ännu mer engelska, och nu när jag ätit och torkat (det öser ner utanför) så blir det lite mer engelska. Vi har nationella på fredag och jag tänkte bättra på grammatiken en aning liksom.

Annars så händer det väl inget, det regnar så jag valde att inte lämna huset för träning utan jag pluggar istället.

Har lite dåligt samvete för det nu.


Jannica

Av Jannica N - 17 november 2009 22:08

Det är helt sjukt, hur kan man bli JÄTTE sugen på typ snabb makaroner och ketchup?

Eller nudlar?

Det är mat jag brukar tycka är ganska tråkig, man jag har verkligen cravings efter det och har haft den höstlovet (då var nudlarna slut och jag fick äta ris istället).

Shit, tur att jag inte öppnade mitt yoghurtpaket för då kan jag äta tacopaj imorrn och nudlar eller snabb makaroner på torsdag.

Det ska bli fett najs.

Just det.


Nu ska jag titta på någon film/serie och sen ska jag sova, för trött är jag precis som vanligt.


Jannica


P.S Anna har gympa imorrn som jag funderar att delta på... men jag vet inte, vad ska jag göra?

Ja

Av Jannica N - 17 november 2009 21:44

  

Här skulle jag kunna tänka mig att bo.

På andra våningen och titta ut på kvällen, lyssna på moon river och dricka te.

Kanske skulle jag skaffa en katt, ha vackra blommor i blomlådorna och ha böcker staplade lite överallt.

Titta ut när det regnar och när solen lyser.

Ja, här skulle man kunna tänka sig att bo.


Jannica

Ovido - Quiz & Flashcards