Janisa Dagdrömmer

Alla inlägg den 17 november 2009

Av Jannica N - 17 november 2009 22:08

Det är helt sjukt, hur kan man bli JÄTTE sugen på typ snabb makaroner och ketchup?

Eller nudlar?

Det är mat jag brukar tycka är ganska tråkig, man jag har verkligen cravings efter det och har haft den höstlovet (då var nudlarna slut och jag fick äta ris istället).

Shit, tur att jag inte öppnade mitt yoghurtpaket för då kan jag äta tacopaj imorrn och nudlar eller snabb makaroner på torsdag.

Det ska bli fett najs.

Just det.


Nu ska jag titta på någon film/serie och sen ska jag sova, för trött är jag precis som vanligt.


Jannica


P.S Anna har gympa imorrn som jag funderar att delta på... men jag vet inte, vad ska jag göra?

Ja

Av Jannica N - 17 november 2009 21:44

  

Här skulle jag kunna tänka mig att bo.

På andra våningen och titta ut på kvällen, lyssna på moon river och dricka te.

Kanske skulle jag skaffa en katt, ha vackra blommor i blomlådorna och ha böcker staplade lite överallt.

Titta ut när det regnar och när solen lyser.

Ja, här skulle man kunna tänka sig att bo.


Jannica

Av Jannica N - 17 november 2009 20:57

Idag bestämde jag och Erika att vi skulle baka muffins och ta slut på glasyren som blev över förra gången.

Så vi åkte till affären (läs cyklade) och köpte de ingredienser som saknades (läs smör, kakao, strössel och ägg) men det lilla smör paket var väldigt dyrt, så vi köpte euroshops och det var 500g, vi behövde 100.... men ingen fara vi gör en femdubbel sats sa vi.

Det kändes som en bra ide just då... men sen när vi började så kom det problem... skålen var för liten och vi fick hämta en ny hos fritids, sockret tog slut och vi fick låna en massa av Julia, eller ja, allt Julias socker, tack, dessutom började elvispen lukta bränt.

Men vi klarade det och nu har vi nästan 60 st muffins med färgglatt strössel.

Och det är najs.


Jannica

Av Jannica N - 17 november 2009 00:04

Nu säger jag god natt på riktigt, jag ska nu sova.

Eller ja, jag ska bara fixa i ordning mig med... men det går fort.

Hoppas alla sover gott och vaknar i tid imorrn!


Jannica

Ovido - Quiz & Flashcards