Janisa Dagdrömmer

Alla inlägg den 13 november 2009

Av Jannica N - 13 november 2009 23:25

... strunta i all lycklig julmusik där dom sjunger att det är kallt utanför och att Tomten kommer till stan och bara lyssna på lite mer... Negativa eller ifrågasättande låtar och köra totalt på det.

Förra året var en låt på repeat "A christmas duel" som jag tror får hänga med ett år till och till sällskap bli det nog "A war song at christmas" och "It's Christmas and I hate you".

Ja den tanken gillar jag, är väldigt trött på låtar om någon som drömmer om en vit jul i ett vinterland och om renar som drar en fet överviktig mans släde.

En låt som kan få stanna kvar är nog Live Aid, den har ju i alla fall en tanke bakom. Inte bara som uppgift att få oss att mysa inomhus framför elden och titta på Kalle Anka innan maten.


Jannica


Mary Christmas baby

I think I hate you

A little bit more than last year


This year my present to you

I'm getting sick of christmas 

I'm already sick of you


This year my present to you

I'm leaving you

I'm leaving you

Av Jannica N - 13 november 2009 18:49

Idag är jag lite frånvarande.

Men jag kom för flera timmar sen, somnade i soffan och nu vet jag inte vart dom har gjort av min väska... där finns ju även datan.

Klurigt det är vad det är, men sen å andra sidan mobbar min syster mig för att jag uppdaterar för ofta så kanske gör jag er en tjänst.


Sen kan ni få lov att tyvka lite synd om mig, huden runt mina ögon (ni vet det jag gnällt om tidigare) är väöldigt röd och irriterad, på att göra listan finns alltså gå till skolsystern.

Tyck synd om mig nu och så hörs vi imorrn igen.


Jannica

Ovido - Quiz & Flashcards