Janisa Dagdrömmer

Alla inlägg den 23 februari 2010

Av Jannica N - 23 februari 2010 22:12

Idag önskar jag att snön var svalkande som ett dopp på sommaren och solen lyste och värmde som varm choklad.

Helt enkelt önskade jag att det var sommar, eller sol.

Att man kan sitta utomhus lutad mot en vägg uppvärm av solen och bara njuta.

En annan sak jag önskar är att kunna använda vårjackan och en sjal istället för en kappa gjord av ylle med en lång stickad halsduk och vantar, ha ballerina på fötterna istället för snörade kängor och stövlar.

Att rörligheten från att inte känna sig uppstoppad kommer tillbaka.


Men så är inte fallet just nu.

Så imorgon när jag går ut så kommer jag ha på mig tights, klänning, benvärmare, kofta, stövlar, min yllekappa med vantar och halsduk.

Och jag kommer att låtsas att det är sommar och lura mig själv med ett par solglasögon på näsan.

För jag tror solen vill samma sak som jag.


Jannica

Av Jannica N - 23 februari 2010 18:32

Idag försov jag mig och kom försent till frisören.

Jag har kapat håret en 10 cm och färgat utväxten, blev nöjd med resultatet och håret är lent och mjukt, så härligt.

Sedan skottade jag uppfarten, för jag är en underbar dotter.

När Ulrica kom hem så bjöd hon mig på en halv pizza på Napoli, väldigt najs.

Fast nu mår jag illa.


Förresten så köpte jag Roman Holiday, eller Prinsessa på vift, idag på Hemmakväll, riktigt najs.


Jannica

Ovido - Quiz & Flashcards