Janisa Dagdrömmer

Alla inlägg under april 2009

Av Jannica N - 6 april 2009 21:27

Sitter och läser en förtjusande bok vid namn Alice i Underlandet & Alice i Spegellandet.

Den är riktigt bra skriven och rolig.

Men tyvärr tror jag att Disney har förstört denna bok för mig genom deras obehagliga film som jag alltid får panikångest av när jag ser.

Nu är ju inte boken alls lika ångset fylld utan när det börjar bli för jobbigt så bryter den av och fortsätter inte att mata på  som filmen.


Men jag är nog lite skadad ändå, för ibland kommer paniken, sakta.

Sakta.


OXOX Jannica 

Av Jannica N - 6 april 2009 15:55

Är hemma igen nu, ska snart fixa något att äta.

Är löjligt trött.


Det ni ser under mig på bilden är det nya mönstret på min soffa


OXOX Jannica 

Av Jannica N - 4 april 2009 22:20

Idag var föräldrarna iväg och städade på Mollösund.

Detta betyder att när jag och min syster vaknar vid klockan sent snåret så ligger det en liten lista med saker att göra nere på köksbordet.

Detta faktum ignorerade jag så länge som jag kunde.

Men sen så var det dags.

-Putsa fönster

-Kratta upp pinnar (björkar är en förbannelse)

-Damma och dammsug

-Ta fram påskpynt

-Plantera.


Låter mycket, men det är det inte.

Listan har varit längre.

Vi putsade fönster, kratade och plockade fram påskpyntet.

Men mest satt vi ute i solen och pratade.

Det gick bra det med.


När mor och far kom hem fick vi pizza.

Och senare på kvällen upptäckte jag diverse blåmärken och skavsår på kroppen...

Vem har misshandlat mig? 


OXOX Jannica 

Av Jannica N - 3 april 2009 19:32

Vi har gratis tv hela helgen.

Trevligt som attan säger jag bara.

Jag tänker då inte röra mig ifrån den en - enda - millimeter...


OXOX Jannica


P.S Ja Tamara jag uppdaterar (rätt så) ofta, så varför gör inte du det?

Värt att fundera på. 

Av Jannica N - 1 april 2009 22:09

Idag har det varit riktigt bra väder.

Väldigt bra faktiskt.

Jag har dessutom varit väldigt duktig och tvättat fönster.

Jag är lite stolt faktiskt.


Dagen firar vi med en bild i min favvo pose.


OXOX Jannica 

Ovido - Quiz & Flashcards